Fungerande modeller:
Önskar du modellen motoriserad, bygger jag
kåpan (överdelen), medan du som kund håller själv med passande chassie/drivning
(och i förekommande fall även strömavtagare). Dessa skickas/ lämnas sedan till mej innan byggstart.
Jag hjälper gärna till med att föreslå lämpliga drivningar på marknaden, i den mån det finns.
Vitrinmodeller:
Tågmodeller kan även beställas som en statiska "display"-modeller. Då levereras modellen komplett med underrede.
Några prisexempel:
Kåpor till 2-delad el. motorvagn X10-X14: från 7.500:-
Förslag på drivning 2-räls: Fleischmann 4431 eller 4438 (tysk motorvagn), 4472 (holländsk motorvagn)
Förslag på drivning 3-räls: Märklin 37421 (holländskt motorvagnståg)
Kåpor till 2-delad el. motorvagn X40 "Dubbeldäckaren": 8.000:- (för 3-delad X40: 11.000:-)
Förslag på drivning 2-räls: Fleischmann 4460 (tyska ICE-T)
Förslag på drivning 3-räls: Märklin 37421 (holländskt motorvagnståg)
Kåpor till 2-delad el. motorvagn X50-X54 "Regina": 8.000:- (för 3-delad Regina: från 11.000:-)
Förslag på drivning 2-räls: Fleischmann 4460 (tyska ICE-T)
Förslag på drivning 3-räls: Märklin 37421 (holländskt motorvagnståg)
Kåpor till 4-delad el. motorvagn X61-X62 "Coradia Nordic": från 11.500:-
Förslag på drivning 2-räls: Roco 63052 (tysk motorvagn), Piko 59990 (tysk motorvagn)
Förslag på drivning 3-räls: Roco 69046 (tysk motorvagn), Piko 59890 (tysk motorvagn)
Kåpa till SL tunnelbanevagn C1-C15: från 2.950:- per vagn.
Förslag på drivning 2-räls: Leopold Halling 1002078, 1002007 eller 1002021 (Berlin S-bahn, 2-vagnars)
Förslag på drivning 3-räls: Leopold Halling 1002078-WSL, 1002007-WSL eller 1002021-WSL (Berlin S-bahn, 2-vagnars)
Kåpa till 2-axlig spårvagn, tidigt 1900-tal: från 2.950:-. Tillhörande släpvagn: från 2.500:-
Förslag på drivning 2-räls: Fleischmann 4203 eller 4204 (diesellok) 4306 (ellok)
Förslag på drivning 3-räls: Märklin 36807, 36809, 36810, 36811, 36812, 36822 eller 36824 (diesellok)
Komplett modell utan drivning, av SJ motordressin (flaktralla): 850:-